Blogger Backgrounds
zikrullah n doa

Tuesday 7 February 2012

Farewell Ahmadians

Okay, yesterday I promised nak update sambungan program UMATS dekat Maahad Ahmadi kan?
I am really sure that all of you are wondering what is meant by UMATS?
UMATS is an abbreviation for "Untukmu Anak Tersayang". Sounds interesting right?
Memang menarik !

Today is the last day. Time passed rapidly. 
So, aktiviti pada hari ini ( sedikit sebanyak yang saya ingat ) :-
  •   Sumpahan 7
  •  Isi mind-map pengurusan diri
  •  Kenali cara belajar anda
  •  Berforum with ahli panel yang sudah tersedia hebat such as Ustaz Dol Hamid, my principal's son also known as DR. Mohsein, Imam Muda Fattah, UP Fizah, Kak Soleha, Ustazah Ainon and wakil from Ahmadians, Kak Hanan. Handled by Pakcu Mie @ Cikgu Norazmi. 



What a fantastic forum !


Hew~~ Siapkah itu? Suka hati aje kan berdiri dekat depan tu? c: 
 Unforgettable memories there :-
  1. Mengenali mujahidah-mujahidah Maahad.
  2.  Seeing their perplexed reaction when I told them I am a 16-year-old student.
  3. Sharing a lot of stories with them.
  4. Pelajar lelaki form 5 called me "Kakak" when I helped them solving the tasks given. 
  5. Pak Dol, asked me whether Teha USTAZAH ke? *Alamak !
Rasa macam nak gelak guling-guling time tu. But terpaksa disimpan kemas.
Impossible mereka tak dengar my principal introduced me to them yesterday. 
As I reached home, I asked my mom, am I really look like a Religious Teacher? 
My mom agreed with that statement. She said, I deserved it.
Howah, terdiam !


Huish, teramatlah shy, shy cat ! 
*Eh, ada ke macam tu? 
Fifah, how could you hiding behind your mom's handbag?
Leave me alone
Majlis penutupan :-


Ayahanda, we met again ! :)
This time lah, Ustaz Zul mentioned about me in front of the students. I was standing at the back.
Bayangkan, talking with Kak Soleha when everyone berpaling ke belakang menandakan ketidakpercayaan mereka that I'm a FORM 4 student ! Mana-mana yang called me KAKAK tu jadi segan sendiri ! Siapa suruh tak dengar betul-betul semalam. Kan dah silap..


---> Find me there 


Setiap pertemuan pasti ada perpisahan. 
Love this part ! Masing-masing berpusu-pusu bersalaman dan hugging. 
Sempat menitipkan pesan buat adik-adik. Be brave and bijak ambil peluang. 
Improve the self-confidence level !
You can do it.  
ANDA ADALAH APA YANG ANDA FIKIRKAN.

Last but not least, I'm grateful for having such a precious days with all of you. Priceless experience. Special thanks to Cikgu Kamarulzaman for inviting me to join this programme. 
Jumpa lagi nanti Ahmadians. :)

0 comments:

Post a Comment

>b:include data='post' name='comment-form'/>